Image and video hosting by TinyPic

...

Slängde visst ihop en dikt ikväll.
Läs, kommentera, ge kritik.
Personligen tycker jag mina ord låter jävligt gay.


storm i hjärtat storm
i själen storm
tränger ut tar plats
lämnar inget
tar allt

stum
utan ord
finner inte
svankar hukar söker skydd
tankar vandrar
hjärtat
bankar

famlar
i tomheten
vandrar
i ensamheten
begär tvåsamheten

regnstänk och minusgrader
den här stan
har aldrig
gjort nån
glad

storm i hjärtat storm

i själen storm

tränger ut tar plats

lämnar inget

tar allt

 

stum

utan ord

finner inte

svankar hukar söker skydd

tankar vandrar

hjärtat

bankar

 

famlar

i tomheten

vandrar

i ensamheten

begär tvåsamheten

 

regnstänk och minusgrader

den här stan

har aldrig

gjort nån

glad


Kommentarer
Postat av: Maria

jag tycker väl att den är helt okej.. men jag har så sjuukt svårt för dikter överhuvudtaget, tycker att all poesi låter gay. :)

2009-10-06 @ 14:07:13
Postat av: lotta

jag som nu då inte tycker att lyrik är det minsta gay - shit vad bra josefine! och det säger jag inte bara för att du är min vän och jag måste utan för att jag verkligen menar det

2009-10-06 @ 15:10:53
Postat av: lotta

jag som nu då inte tycker att lyrik är det minsta gay - shit vad bra josefine! och det säger jag inte bara för att du är min vän och jag måste utan för att jag verkligen menar det

2009-10-06 @ 15:11:09
Postat av: Anonym

dumma blogg med dubbelt men jaaajaa.

2009-10-06 @ 15:11:38
Postat av: Anonymare än anonymast

Fint!

2009-10-14 @ 16:22:28
URL: http://norgesydamerika.blogg.se/
Postat av: Dani

Fin dikt!



Ja fy kan tänka mig att det är drygt att läsa distans, men vad fan ska man göra liksom? Läget suger.



P.S jag hoppas att du inte menar UMEÅ? :O OMG

2009-10-14 @ 18:37:13

Got something to say?

Jag gillar inte anonyma kommentarer, ett namn här tack!:
Här glöms du inte bort.
URL/Bloggadress:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0