Image and video hosting by TinyPic

Student nekad vård för skoskav

Umeå

Josefine, 19, drabbades i  fredags av akut skoskav. När hon på måndagen uppsökte vårdcentralen fick hon svaret att de var fullbokade och att hon skulle försöka igen några dagar senare. Istället fick hon gå vidare mot apoteket för att inhandla plåster och salvor.

Ett par veckor efter flytten till den nya staden Umeå var katastrofen ett faktum. I onsdags  hade Josefine på sig sina nya skor för första gången. Hälarna började få blåsor redan då, men hon försökte skydda hälarna med plåster. På fredagen skulle studenten på fest. Det var när hon kom hem som hon fick överraskningen.

- Det gjorde fruktansvärt ont, det hade varat igenom plåstret och i lördags klarade jag knappt av att stå, säger Josefine

På måndagen begav hon sig till vårdcentralen för att få hjälp. I receptionen blev hon mött av av en arg blick som sa att alla tider var upptagna.

- Försök igen någon annan dag, blev jag tillsagd. Självklart känner jag mig besviken, jag har ju inte tid att springa dit varje dag, dessutom gör det ont att springa med de här hälarna,  säger Josefine

Istället fick studenten vandra runt med onda hälar i den nya staden, i jakt på ett apotek. Efter en tids letande fann hon Apotek Snoken. Där fick Josefine lägga sina sista besparingar  på plåster och salva.

- Jag vet inte hur jag ska klara mig nu. Det är lång tid till nästa csn. Jag får väl äta nudlar och dricka vatten, säger Josefine


Lillen loves me so much he writes articles about me <3
Some fiction, yes.

Kommentarer
Postat av: anonym

Ingen bra reklam för Umeå.....

2008-09-11 @ 09:48:15
Postat av: Josefine.

haha, vem äru?

2008-09-11 @ 18:24:07
URL: http://elitsoldat.blogg.se/
Postat av: litcho

är man snygg så är man!

2008-09-11 @ 20:26:30
Postat av: Josefine.

äru? :o

2008-09-11 @ 22:26:40
URL: http://elitsoldat.blogg.se/
Postat av: Sophie

den var riktigt bra ;)

hur är det med hälarna nu då ?

Puss !

2008-09-17 @ 10:47:32
URL: http://flyawayangel.blogg.se/
Postat av: Josefine.

dom lever, det är bara en stackare som mår lite dåligt än. :) puss!

2008-09-17 @ 18:50:47
URL: http://elitsoldat.blogg.se/

Got something to say?

Jag gillar inte anonyma kommentarer, ett namn här tack!:
Här glöms du inte bort.
URL/Bloggadress:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0